دوره 9، شماره 4 - ( 11-1398 )                   جلد 9 شماره 4 صفحات 23-14 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:   (2365 مشاهده)
در این مقاله، ساختار جدیدی از موتورهای سوئیچ رلوکتانس شارمحور بهبود داده شده است. در این نوع موتورها، ترکیبات مختلف تعداد قطب های روتور و استاتور روی گشتاور موتور و عملکرد آن تأثیر خواهد گذاشت. در این راستا با تغییر در ساختار استاتور موتور سوئیچ رلوکتانسی شارمحور، نتایج بهتری برای گشتاور و شار مغناطیسی به دست خواهد آمد. ساختار بهبود یافته دارای مزایای مسیر کوتاه شار و بخش بخش کردن روتور برای بهبود چگالی شار است. در ادامه، مشخصات اصلی هندسی، الکتریکی و فیزیکی موتور ارائه شده است. سپس ساختار پیشنهادی با استفاده از تعداد بیشتری از بخش‌های روتور توسط ماژول‌های استاتور تغییریافته اصلاح می‌شود. ساختار بهبود یافته دارای پتانسیل بالایی برای وسایل نقلیۀ الکتریکی (EVs) و وسایل نقلیۀ الکتریکی هیبریدی (HEVs) است. نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که موتور پیشنهادشده و اصلاح‌شده در مقایسه با موتور مرجع و گشتاور مشابه کمتر از جرم مواد فعال استفاده می‌کند. مقایسۀ عملکرد موتورهای انتخاب‌شده با استفاده از تجزیه و تحلیل سه‌بعدی روش المان محدود مورد بررسی قرار گرفته است.
متن کامل [PDF 1448 kb]   (813 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مهندسی برق
دریافت: 1397/2/3 | ویرایش نهایی: 1399/2/3 | پذیرش: 1397/12/11 | انتشار: 1398/11/10

بازنشر اطلاعات
  این مقاله تحت شرایط This work is licensed under a Creative Common International License. قابل بازنشر است.