دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
چکیده: (2206 مشاهده)
پارکینگهای شارژ خودروهای برقی بهدلیل تجمیع تعداد زیادی از خودروها میتوانند امکان بهرهگیری مناسب از ظرفیت باتری خودروها را فراهم کنند. با این حال، مکان و اندازۀ این پارکینگها، روی وضعیت شبکۀ توزیع تأثیرگذار خواهد بود. در این تحقیق، مدلی بر اساس برنامهریزی خطی آمیخته با عدد صحیح (MILP) برای مکانیابی و تعیین ظرفیت بهینۀ پارکینگهای خودروهای الکتریکی با در نظر گرفتن قیود شبکۀ توزیع و الگوی حرکت خودروها بین نواحی مختلف شهری پیشنهاد شده است. در مدل مورد نظر، اهداف سفرها، تعداد خودروها و زمان ورود و خروج آنها در نواحی مختلف با توجه به نوع سفر در نظر گرفته میشوند. محدودیتهای شبکۀ توزیع نیز با استفاده از معادلات خطیشدۀ پخش بار لحاظ میگردند. هدف این مدل، حداکثرسازی سود مالکان پارکینگهاست. مدل مورد نظر در یک سیستم توزیع با 37 شین که شامل چهار ناحیۀ مختلف از نظر نوع سفر خودروها میباشد، پیادهسازی شده است. نتایج بهدستآمده، کارایی مدل پیشنهادی برای مکانیابی پارکینگهای شارژ خودروهای برقی را نشان میدهد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مهندسی برق دریافت: 1398/5/28 | ویرایش نهایی: 1400/8/9 | پذیرش: 1399/4/5 | انتشار: 1400/4/10