دوره 11، شماره 1 - ( 2-1400 )                   جلد 11 شماره 1 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khazeni S, Sheikhi A, Soleymani S, Ranjbar A. Optimal Strategy of Energy retailer in Integrated Market using smart energy hub framework. JEM. 2021; 11 (1)
URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-1134-fa.html
خازنی سپیده، شیخی ارس، سلیمانی سودابه، رنجبر علی محمد. تعیین استراتژی بهینه خرده‌فروش انرژی در بازار یکپارچه با استفاده از مفهوم سپهر هوشمند انرژی. مهندسی و مدیریت انرژی. 1400; 11 (1)

URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-1134-fa.html


چکیده:   (748 مشاهده)
در این مقاله تعیین استراتژی بهینه خرده‌فروش انرژی در بازار یکپارچه انرژی در قالب یک مسئله بهینه‌سازی دومرحله‌ای با استفاده از مفهوم سپهر هوشمند انرژی تشریح می‌شود. در این مسئله، خرده‌فروش انرژی در سطح بالایی مسئله با هدف بیشینه‌سازی سود خود قیمت حاملهای انرژی و میزان خرید از بازار عمده‌فروشی را تعیین می‌نماید. در سطح پایین مسئله، مصرف‌کنندگان با هدف کمینه‌سازی قبض پرداختی برای تمامی حاملهای انرژی میزان خرید از بازار خرده‌فروشی را تعیین می‌کنند. برای ایجاد رقابت بیشتر و دستیابی به پاسخ بهینه برای تمامی شرکت کنندگان بازار، خرده‌فروش انرژی، خرده‌فروشان رقیب و مصرف‌کنندگان سپهر هوشمند انرژی در نظر گرفته شده‌اند. به عبارت دیگر تمامی شرکت کنندگان در بازار قابلیت تولید انرژی را دارند. به منظور ارزیابی مدل معرفی‌شده، یک بازار نمونه شامل خرده‌فروش انرژی، دو خرده‌فروش رقیب و 10 مصرف‌کننده مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نتایج شبیه‌سازی عملکرد بهینه خرده‌فروش انرژی در بازار را نشان می‌دهد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مهندسی برق
دریافت: 1397/5/1 | ویرایش نهایی: 1399/11/19 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1399/2/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه مهندسی و مدیریت انرژی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Energy Engineering & Management

Designed & Developed by : Yektaweb