دوره 9، شماره 3 - ( 7-1398 )                   جلد 9 شماره 3 صفحات 2-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه مازندران
چکیده:  
در این مقاله، فرایند برنامه‌ریزی ایستگاه‌های شارژ با هدف حداکثرسازی سود صاحبان خودروها و اپراتور ایستگاه شارژ، در دو مرحله انجام شده است. نخست، مدل کاملی برای فرمول‌بندی مسئلۀ شارژ و دشارژ خودروها در ایستگاه‌های شارژ و در بازۀ 24 ساعتۀ روز بعد، پیشنهاد شده است. هدف از برنامه‌ریزی، افزایش سود صاحبان خودروها و سود ایستگاه شارژ است. در این برنامه‌ریزی، رفتار صاحبان خودروها مانند زمان ورود به ایستگاه شارژ، میزان شارژ اولیه در زمان ورود، زمان خروج از ایستگاه شارژ و میزان انرژی درخواستی به‌عنوان ورودی‌های مسئله انتخاب شده است. در مرحلۀ دوم، رفتار صاحبان خودروها مدنظر قرار گرفته است. برای مدل‌سازی این مسئله، از روش مونت‌کارلو و برای بهینه‌سازی، از الگوریتم ژنتیک استفاده شده است. خروجی مرحلۀ اول، بار ساعتی بهینۀ کل ایستگاه شارژ بوده است. در مرحلۀ دوم، مکان بهینۀ ایستگاه شارژ با بار به‌دست‌آمده روی شبکۀ توزیع استاندارد، تعیین گشته به‌طوری ‌که اهداف شبکه مانند تلفات و شاخص انحراف ولتاژ، حداقل شده و شاخص پایداری ولتاژ حداکثر شده است.
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مهندسی برق