دوره 8، شماره 2 - ( 4-1397 )                   جلد 8 شماره 2 صفحات 26-37 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaie P, Talavat V, Golshannavaz S, Hamidi A. Exploring the Effect of Conservative Voltage Reduction on Optimal Operation Scheduling of Smart Distribution Grids Considering the Presence of Electric Vehicles. JEM. 2018; 8 (2) :26-37
URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-920-fa.html
رضایی پوریا، تلاوت وحید، گلشن نواز سجاد، حمیدی امیر. بررسی تأثیر کاهش محافظه‌کارانۀ ولتاژ بر برنامه‌ریزی بهره‌برداری بهینۀ شبکۀ‌ توزیع هوشمند در حضور خودروهای الکتریکی . مهندسی و مدیریت انرژی. 1397; 8 (2) :26-37

URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-920-fa.html


دانشگاه ارومیه
چکیده:  
در شبکه‌های توزیع شعاعی، به‌منظور تأمین ولتاژ با کیفیت به مشترکین انتهایی در محدودۀ مجاز بهره‌برداری، دامنۀ ولتاژ در محل پست توزیع و گره‌های ابتدایی فیدر در مقادیر بالاتری از مقدار نامی تنظیم می‌گردد. با توجه به اینکه مقدار توان اکتیو و راکتیو مصرفی بارها وابسته به ولتاژ گره مربوطه است، این موضوع در گره‌های ابتدایی فیدرهای شعاعی که با افزایش ولتاژ بهره‌برداری از مقدار نامی شبکه مواجه می‌شوند، منجر به افزایش توان مصرفی مشترکین و هزینۀ بهره‌برداری می‌گردد. بر این اساس، این مقاله به ارائۀ یک سیستم مدیریت توزیع مبتنی بر کاهش محافظه‌کارانۀ ولتاژ به‌منظور بهره‌برداری بهینۀ شبکه و کاهش توان مصرفی بارها می‌پردازد. در روش ارائه‌شده، به‌منظور بررسی تأثیر کاهش محافظه‌کارانۀ ولتاژ، مدل واقعی بارها در نظر گرفته می‌شود. مدل ارائه‌شدۀ برنامه‌ریزی همزمان توان اکتیو و راکتیو اینورتر تجمیع‌کنندۀ خودروی الکتریکی را مد نظر قرار داده و با کنترل ولتاژ/توان راکتیو توزیع‌شده، به‌دنبال کنترل مؤثر ولتاژ در طول فیدر است. از این طریق، دامنۀ ولتاژ در گره‌های ابتدایی کاهش یافته و در نتیجه، توان مصرفی این گره‌ها و هزینۀ بهره‌برداری شبکه کاهش می‌یابد. همچنین، بهبود در شاخص‌های فنی بهره‌برداری از شبکه نیز مدنظر قرار دارد. بدین منظور، تلفات توان در فیدرهای توزیع نیز مورد توجه قرار گرفته و با توسعۀ مدلی چندهدفه بهره‌برداری بهینۀ شبکه حاصل می‌گردد. روش ارائه‌‌شده بر روی یک شبکۀ توزیع نمونه شبیه‌سازی شده و نتایج به‌دست‌آمده مورد تحلیل قرار گرفته‌اند.
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مهندسی برق

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه مهندسی و مدیریت انرژی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Energy Engineering & Management

Designed & Developed by : Yektaweb