دوره 3، شماره 1 - ( 4-1392 )                   جلد 3 شماره 1 صفحات 2-15 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amini A, Falaghi H, ramezani M. Electric Load Dispatch Among Power Plants in order to Reduce Fuel Cost and Environmental Pollution . JEM. 2013; 3 (1) :2-15
URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-65-fa.html
امینی امیر، فلقی حمید، رمضانی مریم. توزیع بار بین نیروگاه‌ها به منظور کاهش همزمان هزینۀ سوخت و آلاینده‌های زیست‌محیطی. مهندسی و مدیریت انرژی. 1392; 3 (1) :2-15

URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-65-fa.html


استاديار دانشگاه بیرجند
چکیده:  
در توزیع اقتصادی بار که یکی از مسائل مهم در بهره‌برداری از سیستم‌های قدرت محسوب می‌شود، میزان تولید هر نیروگاه به منظور تأمین بار سیستم با هدف کمینه‌سازی هزینۀ سوخت تعیین می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به نگرانی روزافزون از افزایش آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از نیروگاه‌های فسیلی، مسئلۀ توزیع اقتصادی بار با در نظر گرفتن آلودگی نیروگاه‌ها مطرح شده ‌است که در آن، هزینۀ تولید و آلودگی به‌ صورت هم‌زمان کمینه می‌شوند. در این مقاله، برای در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی در مسئلۀ توزیع اقتصادی بار، توابع هزینۀ سوخت و میزان آلودگی نیروگاه‌ها با یکدیگر ترکیب شده است. علاوه بر این برای در نظر گرفتن شرایط واقعی، تلفات شبکۀ انتقال نیز در مدل‌سازی لحاظ شده ‌است. برای حل مسئله از روش بهینه‌سازی جدیدی مبتنی بر جهش قورباغه که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است، استفاده شده ‌است. به ‌منظور بررسی کارآیی روش پیشنهادی، مسئله برای دو سیستم 6 و 11 ژنراتوری، پیاده‌سازی و نتایج با دیگر روش‌ها مقایسه شده ‌است. نتایج مطالعات عددی، برتری روش پیشنهادی را نشان می‌دهد.
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مهندسی برق

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه مهندسی و مدیریت انرژی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Energy Engineering Management

Designed & Developed by : Yektaweb