دوره 2، شماره 3 - ( 8-1391 )                   جلد 2 شماره 3 صفحات 12-19 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

roshandel R, ahmadi S, rezaie mirghaed M. Modeling of a Combined Wind Turbine-Fuel Cell Hybrid Power System and Contribution of Fuel Cell Electrical Supply Demand in Case Study. JEM. 2012; 2 (3) :12-19
URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-59-fa.html
روشندل رامین، احمدی سمیه، رضائی میرقاعد محمد. مدلسازی سیستم ترکیبی توربین بادی- پیل سوختی و سهم پیل سوختی در تامین تقاضای الکتریکی در یک منطقه نمونه. مهندسی و مدیریت انرژی. 1391; 2 (3) :12-19

URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-59-fa.html


هيئت علمی دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:  
سیستم ترکیبی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های تأمین تقاضای الکتریکی در مناطق دور از شبکه است. در این سیستم‌ها باتری‌ها به دلیل ناکارآمد بودن در ذخیره‌سازی بلند‌مدت استفاده نمی‌شوند، از این‌ رو، سیستم ترکیبی پیل سوختی‌ـ توربین بادی برای تأمین تقاضای الکتریکی مناطق با وزش باد موسمی معرفی می‌گردد. در مقاله حاضر، این سیستم ترکیبی مورد تحلیل انرژی قرار گرفته است. برای منطقه‌ای از کشور با فراوانی باد‌های موسمی این سیستم مورد بررسی قرار گرفته و اتلاف انرژی و امکان کاستن از آن‌ مورد توجه بوده ‌است. در این کار، با توجه به اطلاعات باد منطقه مورد نظر برای تأمین تقاضا، مشخصات اجزا تعیین و مدلی توسعه داده می‌شود که بتواند مازاد یا کمبود توان و میزان انرژی تولیدی در هر بازه از سال را برآورد کند. در منطقه مورد بررسی نمونه (ابرکوه)، با توجه به مدل توسعه داده شده، 56% از تقاضا توسط توربین بادی و 44% توسط پیل سوختی تأمین می‌شود.
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مهندسی مکانیک

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه مهندسی و مدیریت انرژی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Energy Engineering Management

Designed & Developed by : Yektaweb