چکیده: (56 مشاهده)
در این مقاله تعیین استراتژی بهینه خردهفروش انرژی در بازار یکپارچه انرژی در قالب یک مسئله بهینهسازی دومرحلهای با استفاده از مفهوم سپهر هوشمند انرژی تشریح میشود. در این مسئله، خردهفروش انرژی در سطح بالایی مسئله با هدف بیشینهسازی سود خود قیمت حاملهای انرژی و میزان خرید از بازار عمدهفروشی را تعیین مینماید. در سطح پایین مسئله، مصرفکنندگان با هدف کمینهسازی قبض پرداختی برای تمامی حاملهای انرژی میزان خرید از بازار خردهفروشی را تعیین میکنند. برای ایجاد رقابت بیشتر و دستیابی به پاسخ بهینه برای تمامی شرکت کنندگان بازار، خردهفروش انرژی، خردهفروشان رقیب و مصرفکنندگان سپهر هوشمند انرژی در نظر گرفته شدهاند. به عبارت دیگر تمامی شرکت کنندگان در بازار قابلیت تولید انرژی را دارند. به منظور ارزیابی مدل معرفیشده، یک بازار نمونه شامل خردهفروش انرژی، دو خردهفروش رقیب و 10 مصرفکننده مورد بررسی قرار گرفتهاند. نتایج شبیهسازی عملکرد بهینه خردهفروش انرژی در بازار را نشان میدهد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مهندسی برق دریافت: 1397/5/1 | ویرایش نهایی: 1399/11/19 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1399/2/10