دوره 10، شماره 2 - ( 3-1399 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

میرزایی مهدی، هاشمی سید مسعود، سرانجام بهادر، بینش علیرضا. تأثیر پارامترهای کلیدی یک موتور دوّار بر روی عملکرد آن. مهندسی و مدیریت انرژی. 1399; 10 (2)

URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-1103-fa.html


چکیده:  
موتور دوّار پرّه ای گونه­ای جدید از موتورهای دورانی با ویژگی­های ویژه می­باشد که در برخی مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا هنوز در مراحل تحقیقاتی می­باشد. این موتور یک مکانیزم جابجایی مثبت است که امکان رویداد چرخه­ی چهارزمانه­ی موتور بنزینی را در یک دور گردش میل­گردان، با کم­ترین تعداد قطعات متحرک در مقایسه با موتورهای رفت و برگشتی، ایجاد می­کند. در این مقاله  از مدل احتراق دو ناحیه ای برای  موتور دوّار پرّه ای  بنزینی استفاده شده است.  چرخه موتور بنزینی بر روی یک موتور چهار زمانه رفت و برگشتی معادل با موتور دوّار پرّه ای، پیاده سازی شده است. شبیه­سازی بر مبنای معادلات انرژی، بقای جرم، معادله حالت و کسر جرم سوخته می­باشد. محفظه احتراق  به دو ناحیه سوخته و نسوخته تقسیم شده است و معادلات دیفرانسیل برای تغییر در فشار و دما  در هر ناحیه توسعه داده شده است. تأثیر نسبت تراکم، ضریب نشتی و سرعت موتور را بر روی فشار و دمای بیشینه موتور دوّار پرّه ای بررسی می شود.. برنامه توسعه داده شده در نرم افزار متلب برای یک موتور دیگر نیز به کار رفته است و تطابق خوبی بین  نتایج این برنامه و نتایج مربوطه برای صحت سنجی مشاهده شده است.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مهندسی مکانیک

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه مهندسی و مدیریت انرژی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Energy Engineering & Management

Designed & Developed by : Yektaweb