دوره 9، شماره 4 - ( 11-1398 )                   جلد 9 شماره 4 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Torkaman H, Hamzeh M, Jalilian M. Analysis and Simulation of Axial Flux Switched Reluctance Motor with Modified Stator Structure in Static and Dynamic Conditions. JEM. 2020; 9 (4)
URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-1090-fa.html
ترکمن حسین، حمزه محسن، جلیلیان محمد جواد. تحلیل و شبیه سازی موتور سوئیچ رلوکتانس شار محور با استاتور تغییر ساختار یافته در حالت استاتیکی و دینامیکی. مهندسی و مدیریت انرژی. 1398; 9 (4)

URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-1090-fa.html


دانشگاه شهید بهشتی
چکیده:  
در این مقاله ساختار جدیدی از موتورهای سوئیچ رلوکتانس شار محور پیشنهاد شده است. ترکیبات مختلف تعداد روتور و استاتور بر روی گشتاور موتور و عملکرد آن تاثیر خواهد گذاشت. در این راستا با تغییر در ساختار استاتور موتور سوئیچ رلوکتانسی شار محور، نتایج بهتری برای گشتاور و شار مغناطیسی به دست خواهد آمد. ساختار پیشنهادی دارای مزایای مسیر کوتاه شار و بخش بخش کردن روتور برای بهبود چگالی شار می­باشد. در ادامه مشخصات اصلی هندسی، الکتریکی و فیزیکی موتور ارائه شده است. سپس، ساختار پیشنهادی با استفاده از تعداد بیشتری از بخش‌های روتور توسط ماژول‌های استاتور تغییر یافته، اصلاح می‌شود. ساختار پیشنهادی دارای پتانسیل بالایی برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) و وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی (HEVs) است. نتایج به دست آمده نشان می­دهد که موتور پیشنهاد شده و اصلاح شده در مقایسه با موتور مرجع و گشتاور مشابه 5/36 و 7/46 درصد کمتر از جرم مواد فعال استفاده می­کند. مقایسه عملکرد موتورهای انتخاب شده با استفاده از تجزیه و تحلیل سه بعدی مورد بررسی قرار گرفته است.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مهندسی برق

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه مهندسی و مدیریت انرژی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Energy Engineering & Management

Designed & Developed by : Yektaweb