دوره 10، شماره 2 - ( 3-1399 )                   جلد 10 شماره 2 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

دژکام سید مهدی، میرجلیلی سید علی آقا. استفاده از مواد با تغییرفاز جهت مدیریت حرارتی باتری خودروهای هیبریدی. مهندسی و مدیریت انرژی. 1399; 10 (2)

URL: http://energy.kashanu.ac.ir/article-1-1038-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی یزد
چکیده:  
یکی از پرکاربردترین اجزاء و در حقیقت قلب یک خودرو هیبریدی، باتری آن می­باشد که از نوع لیتیوم-یونی است. مسئله حیاتی در این باتری‌ها، خنک­کاری کافی آن‌هاست؛ زیرا در این باتری‌ها، حرارت زیادی تولید می­شود و درصورتی‌که مدیریت حرارتی مناسبی روی این باتری‌ها صورت نگیرد، عمر آن‌ها به‌طور تصاعدی کاهش می­یابد. مواد با تغییر فاز به دلیل اینکه در هنگام ذوب شدن، گرمای نهان ذوب خود را جذب می­کنند، خنک­کاری زیادی را در مدت‌زمان کوتاهی فراهم می­کنند. لذا در این مقاله به بررسی استفاده از ماده با تغییر فاز و اثر استفاده هم‌زمان از پره جهت خنک­کاری این باتری‌ها پرداخته می­شود. درواقع هدف یافتن ابعاد بهینه پره به‌گونه‌ای است که ماکزیمم دمای باتری در هنگام دشارژ حداقل شود. نتایج نشان داد که باتری با 6 پره که ارتفاع پره در آن mm67/11 می­باشد، بهترین عملکرد را دارد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مهندسی مکانیک

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه مهندسی و مدیریت انرژی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Energy Engineering & Management

Designed & Developed by : Yektaweb